torsdag 16 december 2010

Hallå där..........

Jakob Aronson, elev på S:t Mikaelskolan, barn och fritidsprogrammet
I fyra veckor praktiserar du på Mora kulturhus. Vad är det bästa och vad är mindre bra med din praktikplats?

Det bästa med att göra praktik på Mora kulturhus är jobbarkollegorna. Det finns alltid ett glatt humör här. Mindre bra är att de fyra veckorna gick så snabbt..

Du är en aktiv idrottsman som nyligen avancerat till SM-slutspel i innebandy. Vad är hemligheten bakom denna framgång?

Laget! Vi har en bred trupp med många skickliga spelare. Vi har inte bara en som kan avgöra matchen utan varje spelare i laget kan bli match vinnare. Vi spelar med ett stort självförtroende och alla sliter för laget. Och måste självklart nämna vår coach som även tränar oss alla i laget på innebandygymnasiet St. Mikaelskolan. Han är bra på att motivera alla spelare och får oss att spela en rolig innebandy som är mycket publikvänlig.

Till våren tar du studenten. Vad händer sen?

Det är den stora fråga man går runt och grubblar på. Jag ändrar mig nästan varje dag. Men just tror jag att jag vill plugga vidare på Östersunds universitet som sjuksköterska. Jag är inte helt säker om jag gör vill söka vidare på en gång efter studenten eller jobba ihop lite pengar ett år innan. Helst vill jag nog ut på en gång för att flytta hemifrån och prova mina egna ben.

FAKTARUTA

Namn: Jakob Aronson
Född: 1992
Bor: Mora, Hånåkni
Studier: Barn och fritidsprogrammet och innebandygymnasiet på St. Mikaelskolan
Familj: Mamma, pappa, sex syskon och en katt
Intressen: Vänner, innebandy flickvän
Något inte många vet om dig: Har länge velat bli kock
Musik: Alternativ rock
Film: Action äventyr
Äter: Nästan allt
Hissar: Sommar
Dissar: Vinter

Berättat för Imola Mokos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar