måndag 17 maj 2010

Vad tycker Anneli Norell, dramapedagog i Mora..........



Om filmer: På sistone har jag bara sett skräckfilmer - mest som avkoppling. Jag kommer dessvärre inte ihåg någon titel. Det var ganka dåliga och likartade filmer. Egentligen är det ingen riktig filmperiod i mitt liv just nu. Jag går hellre och dansar ( eller rättare sagt svettas till) Zumba med min man. Om böcker: Just nu läser jag Drama för lust och lärande, om det kreativa lärandet och lekens betydelse - inspirations och metodbok som jag kan ha nytta av i mitt arbete med den tillför även min personliga utveckling. Parallellt läser jag Åsa Larssons deckare Till dess din vrede upphör. Spännande handling i fascinerande miljöer. Hon har ett alldeles eget språk som jag känner mig hemma med.
Om mat: Thailändsk mat är det som gäller kommande vecka. Jag älskar kokos, limeblad, grön currry med både kyckling och skaldjur, men även en vegetarisk variant som min mage mår bäst av. Jag fördrar att göra mina egna rätter och alla heter Thai-Norell!
Om musik: Även om mina fötter är rotade i folkmusikens dalska mylla är jag en allätare. Gnolar och sjunger gärna visor av Dan Andersson och Nils Ferlin men också Norah Jones eller Tracy Chapman finns på min artistlista.
Missa inte Ransäterstämman 10-14 juni och Bingsjöstämman första veckan i juli.Vill du fira en riktig-riktig Misommar? Kom till Evertsberg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar